Majas "ridhistoria"

Läste att Olivia hade skrivit om sin "ridhistoria. Så jag säger väll som Olivia att det kanske låter lite fjantigt men det kommer ju ändå ut någon gång.

Jag började rida år 2008 vet ej om det var höst eller vår.Jag började för att Olivia började rida och att hon sa att det var roligt så jag frågade mamma om jag fick börja och det fick jag.Jag gick i en sån grupp som Olivia gjorde så först fick vi ha ett visst antal gånger och sen börja rida. 
Jag fick börja rida på en liten ponny som hete Rosing.
En väldigt liten ponny. Men tyckte det var en lagom stolek på häst när jag aldrig hade ridit.
Gillade han mycket. Och det var en överlycklig tjej som kom hem från ridningen då.

Jag och Rosing.

2009 kom en stor häst till gården på 165 cm hög. Hon var super söt och verkade mysig.
Det var Csenge<3. Efter ett tag fick jag veta att det var pappas bästa kompis som ägde henne.Fick även rida henne och jag blev mer kär i henne.

Den första bilden jag fick på Csenge<3

2010 var det rätt jobbigt. Jag tyckte det var jobbigt att åka till stallet. Var rädd att jag skulle trilla av eller något sont. Så hade många diskussioner med mamma och pappa om jag skulle sluta med ridningen. Men jag bestämde mig att gå klart den termin jag redan var inne på. Men efter den termin känndes allt bättre och jag saknade till ridningen istället.
Lite senare var jag med på en hopptävling som var på gården. Det var min första gång jag tävla så det blev bommar på marcken. Men var nöjd. tävlade på Csenge och hon skötte sig jättebra.

<3<3

2011 Red jag välldigt mycket star och började gilla henne mer och mer.
Men Csenge var förtfarande min favo.

år 2011 var jag även på mitt alra första ridläger som var i strömstad.Jag valde det för att min sommar stuga ligger där och att mormor och morfar var där då så om jag ville åka hem så kunde de hemmta mig där.
Det var en vecka som var ricktigt lärorik och rolig. Mådde inte als bra i kroppen efter det. Det var ju lov från ridningen så kropppen blev lite "chockad" av att inte ridit på länge och sen ha en hel vecka med två pass om dan.

Jag och "min häst<3

Höste blev också bra. Började i en ny grupp på onsdagar. Fick en ny lärare och jag har lärt mig mycket förra termin.
Blev också lärling. Så det blev stallet två gånger i veckan:)
Sen när Olivia sa att hon skulle bli medryttare på star frågade jag mamma om jag också fick skaffa en medryttarhäst. hon sa ja och jag kolla på hastnet blocket mm. hittade en som jag prata med men det blev lite ändringar så hann inte ens komma ut och kolla men det gjorde inget. Mamma sa att pappa kunnde prata med nicklas och fråga om jag fick bli medryttare till Csenge. han frågade 4h och de sa att jag kan rida henne en gång i veckan. Vet ej villken dag än för lite saker måste fixas innan men snart så, ska jag få börja rida henne:D

Kommer inte ha så mycket tid för kompisar som innan eftersom läxor MÅSTE göras:/
Tycker också det är lite svårt med vissa ämnen så måste plugga lite extra:(

Ja det var min "ridhistoria" och jag är så himla glad att jag ALDRIG gav upp.Nu tycker jag det är roligt att åka till stallet och längtar alltid lika mycket och säger inte nej till att åka med upp en extra gång när tex olivia rider star;)



Känner att jag vågar mer och att jag kan säga till hästarna ifall de håller på och "testar" en. Och att det fungerar:)
Har varit och är en blyg liten tjej som nu börjar växa med hästarna.Vågar mer (
iallafall när det gäller hästar) och står inte i boxen och säger sluta lite tyst så knappt jag hör och nu börjar säga LÄGG AV och Hästen lyssnar;D Är en tolv årig tjej och har nu börjat våga lite mer. säger inte till hästen lte blygt och hästen typ "retar" en och förtsätter
Är lycklig att jag nu inte ska stå i Csenges box och säga sluta så inte ens jag hör ifall hon gör något dumt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0