Min hästhistoria

Jag fick en kommentar på ett inlägg där jag frågade om ni ville läsan något speciellt och fick då en kommentar som ville att jag skulle skriva om min hästhistora. Så nu ska jag fixa ihop ett inlägg med lite mer detaljer än förra;)

2008 började jag rida. jag började rida för Olivia och en till klasskompis red så jag ville testa det.
Tyckte det var roligt och fortsatte.
Jag och Rosing♥ Den första gången jag fick rida på 4h.
Jag red i ca 1,5-2år och sedan blev jag lite osäker på vad jag ville.
Jag visste inte om jag ville fortsätta för jag var rädd för hästarna.
Men gav inte upp. Detta hände ca 2010.
Jag och Looydn 2010♥
Men jag fortsatte och var samma år med på en hopptävling med favo hästen. Csenge♥
♥♥
2011 hade den känslan försvunit då jag fick frågan om jag ville bli stallvärdinna lärling (Staving?)
Jag var då i stallet två gånger i veckan och lärde mig hästarna mer i betendet än vad jag kunnde innan. Detta har hjälpt mig JÄTTE mycket!:) Sedan så frågade jag ägaren till Csenge om jag kunnde få rida Csenge någon gång i veckan vilket han tyckte var okej. så nu rider jag då två gånger i veckan och sedan en gång till då jag är lärling;) Denna termin har jag lärt mig super mycket alltså. Mina galoppfattningar är så mycket bättre och ja asså det är ju sjukt  kul när man märker framsteg. Men från att ha ridit en liten liten ponny sin första gång och sedan rida en häst som är höre än en själv, asså det känns jätte konstigt att tänka att jag har kunnat rida en liten liten ponny det är sjukt.




asså det kanske inte var så mycket mer detaljer i denna text än förra men serösst kommer inte ihåg något typ;)

så detta får väll ni vara nöjda med men om ni har frågor kommentera bara.

Kram Maja



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0