Cykel=tung grej!;)

Dålig uppdatering men det blev inte så bara start på dagen.

jag började att cykla till skolan. Sedan låste jag cyklen. När jag skulle låsa mitt andra lås hittade jag inte nyklarna jag behövde för att låsa det dåset. tanken kom upp i mitt huvud OMG!! jag har väll inte glömmt nyklarna hemma?
Det var just det man hade gjort. Ja då var det bara att låta cyklen stå vid skolan tills ikvll efter att jag hade ridit så hämtar jag och pappa den. Försökte att låsa upp den med en hår nål. Vilket gick sådär. Men sedan komm min kompis Louise på att om en kör och en lyfter bak hjulet så kan man ju få hem den. Ja det gorde vi. men för att ingen skulle tro att vi snodde den så satte vi på två lapopar en fram och en bak. på den där frame stod det " Det här är min cykel...."  och dår bak stod det "I promise!".
Ja såhär såg den lappen där framme ut:D

Cyklen var inte särskillt lätt. Och det är inte så nära till mig. Brukar ta tio menuter med cykel och ca 15-20 minuter att gå. Jag tog den tunge delen. (Louise var så snäll som ville hjälpa mig♥♥) så jag fick ta den tunga delen hela vägen hem till mig. Efter lite mer än halvägs hem tog jag av mig jackan eftersom jag blev så himmla varm. D¨å kom en tant fram och sa ta inte av er för mycket kläder nu på våren det är farlig. haha.
aja cyklen kom iallafall hem och louise är en super snäll kompis som orkade och ville hjälpa mig. Tusen tack♥

Sedan frågade Louise om hon kunde stanna hos mig tills jag skulle iväg till ridningen. Så under eftermiddagen har jag skrattat som tusan och typ fått hål av det. Var super länge sedan vi var med varandra. Så jäkla roligt hade vi.


Sedan red jag löpis. Berättar mer om det imorgon.

God natt.

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0