När ska man tycka att man är "redo" för att ha egen häst?

Jag har länge velat ha en egen häst. Men det är ju mycket man måste kunna.
Men om det är som mej, jag är den enda som kan något om hästar i familjen och har ridit i ca4-5 år.
Jag vet hur mycket jobb det är men vill ändå ha en egen häst/ponny. jag kan lite lagom mycket inom själva ridningen men kanske inte lika mycket i teorin.
Jag är typ varje dag inne på hastnet och kollar om det skulle finnas en ponny jag tycker värkar bra och sådant. Men efetersom jag är den enda i familjen som kan något om hästar så tycker jag att jag måste rida lite mer för att få egen häst. Men nu är det ju så att man SÅ gärna vill ha en engen ponny och det är ens högsta önskan att få en ponny så är det ju lite svårt att bara rida två gånger i veckan. Man vill rida typ varje dag men kan ju inte för man inte har en egen ponny.
Jag skulle mer än gärna vilja rida mera i veckan eller ha en egen ponny som JAG kan ta hand om. Jag kan bestämma att jag vill göra si och så under ett pass. Jag vet hur mycket jobb det är och att det är dyrt, för det är också en gerj att vi inte har råd:( Men det med hur länge ska man ha ridit om man är den enda i familjen som kan något och vill ha en ponny hur länge ska man ientligen rida på ridskola? finns det någon särskilld gränns där man kan säga att a ungefär så här mycket är bra att kunna inom teorin?
Jag vill mer än gärna ha en ponny men jag vet inte om det är någon ide ÄN att jag ska kolla hastnet be mamma och pappa spara pengar. Men jag tycker iallafall jag ska rida lite mer och jag hoppas på att jag får rida Csenge lite flera gånger i veckan. Men just nu får jag nöja mej med ridskolan och Csenge♥
För Csenge är helt klart bäst♥♥:)

//Maja

Kommentarer
Postat av: Julia ♥

Hej!

Har precis skapat en helt ny blogg och hade tänk att ha en liten tävling nu så att allt kommer igång. Tävlingen går ut på att man ska ha den snyggaste bloggdesignen och mer kan du läsa här ---> http://macrophotos.blogg.se/2012/june/tavling-snyggaste-bloggdesignen.html

¨

Tack så mycket/ Julia

2012-06-01 @ 17:50:23
URL: http://macrophotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0