Tillgång till häst

Kör på ett sådant lagom långt ,gött inlägg!

Jaa. alla har inte tillgång till häst. Alla har inte råd att köpa ¨en alldeles egen häst¨. För alla är det liksom inte så simply,som för andra. Andra(vissa*) säger bara -¨jag vill ha en häst!.¨. Sen står det en häst i stallet några dagar senare. Medans tjejen/killen som tjatar på om egen häst,sparar och drömmer om en egen häst. Är det rätt eller fel. Man kan inte säga att något är fel eller rätt. Många är duktiga som har egen häst,som har ett otroligt bra ansvar och tillgång till det. Man BEHÖVER inte ha en egen häst. Saken är den att många vill så gärna.

Men det finns alltid andra options. Tex: medryttarhäst&foderhäst. Det blir nästan som en egen häst. JAG har ingen egen häst,men jag är sååå nöjd ändå. Jag kan göra precis samma sak med min medryttarhäst som med en egen häst. Jag kan tävla,hoppa,rida,fota,nästan allt är möjligt! Bara för att mina föräldrar säger nej till helt egen häst behöver inte det trycka ner hela situationen. Det finns ju alltid någon annan väg,till att få nå sitt mål. Vissa kanske bara tjatar och tjatar tills föräldern ger sig,blir man nöjd utav det? Jag skulle ha känt mig hemsk och uttjatande och otroligt dumt bortskämd! Men alla som har häst,de måste vara så himla roligt att känna den känslan,att någon alltid står och väntar på en♥ Ibland om man har häst,för vissa är det s¨åå otroligt viktigt att visa upp den. Alltid det nysaste från Kingland,mountainhorse,HVL polo,allt! Måste det alltid vara såå märkes-galet. Hästen bär det,den bryr sig inte vilken ens färg den får på schabraket eller benskydden. Den kan ju inte säga imot. Självklart tycker jag att man ska ha det man tycker om att använda när man rider/tävlar. Samtidigt tycker inte jag att man håller på och skryter om sin häst(ex-aa min häst hoppade dubbelt så mycke högre än din och var ju bättre på både oxern och krysset,min häst har det allra nyaste kollektionen från KL). Asså whats the big deal! Det är ju bara en häst. Den ska inte vara någon slags klädmanecheng eller ¨skryt på så mycket att du inte låter andra säga något om hästen du snackar om¨.

Jag tycker jallafall att det både verka sååå sjukt kul men ändå dock ibland jobbigt. Hästen kan bli skadad,du måste till vetrinär,den behöver motineras ordentligt. Asså det är så himla mycket. Det är lixsom inte bara att sätta sig på hästen och tjoooho,utan det är så mycket mer,eller har jag fel?

Man kan alltid testa medryttare elle foder innan man bestämmer sig. Tycker man det går bra/tycker man det går dåligt,då har man ju ett val. Man kan välja att köpa häst om man sköter allt bra och tycker det är kul! Eller så väljer man och säga bye bye,för man tycker det är tråkigt och jobbigt att ta hand om egen häst?

Jaa såå är livet,aldrig för enkelt och aldrig för svårt,livet består ju av val och de måste du själv bestämma♥

Vad tycker ni? Jag vill veta♥


Kommentarer
Postat av: klara j

jag tycker du har helt rätt! Jag har ingen egen häst men ändå såå är jag nöjd!:)

2012-02-28 @ 19:24:15
Postat av: stina

totaly right!

2012-02-28 @ 19:24:46
Postat av: Sofie

jag håller med,jag har egen häst och det är jobbigare än man tror!



2012-02-28 @ 19:25:41
Postat av: Lovisa

jag önskar att jag hade egen häst♥

2012-02-28 @ 19:26:15
Postat av: linnea

hhihi,gillar dina långa inlägg:)



allt bra?

2012-02-28 @ 19:26:50
Postat av: Esmeeralda

hur är läget då?

2012-02-28 @ 19:27:17
Postat av: Lisa

Riktigt bra inlägg,du förmedlar ord på ett riktigt bra sätt"♥

2012-02-28 @ 19:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0